«
|
|
listopad 2018 |
>
|
»
|
N | P | W | Ś | C | Pt | S |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Brak wydarzeń |
GRUPA III PAŹDZIERNIK 2014
Tematy tygodniowe:
1. Album rodzinny
2. Jesteśmy bezpieczni na drodze
3. Barwy jesieni.
4. Jesienne zabawy z tatą.
5. Wszyscy mamy mamy.
Zadania wychowawczo – dydaktyczne:
Ad. 1. Poznanie struktury rodziny, uświadomienie potrzeby dbania o przyjaźń, miłość i szacunek w rodzinie. Doskonalenie umiejętności stosowania określeń opisujących stosunki przestrzenne. Doskonalenie umiejętności klasyfikacji – tworzenie kolekcji. Rozwijanie wyobraźni przestrzennej , zainteresowanie światem techniki, doskonalenie umiejętności przygotowania krótkich wypowiedzi słownych, kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
Ad. 2. Utrwalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie wycieczki oraz uświadomienie konieczności ich bezwzględnego przestrzegania. Poszerzenie wiadomości na temat roli i zadań policjanta ruchu drogowego, poznanie telefonicznych numerów alarmowych i sposobów powiadamiania odpowiednich służb. Ustalenie na poziomie intuicji , czym jest trójkąt, dostrzeganie jego cech.
Ad. 3. Odczuwanie piękna jesiennego krajobrazu, poznanie przyczyn zmian barwy liści jesienią, poznanie niektórych grzybów, uświadomienie dzieciom niebezpieczeństwa zbierania grzybów trujących. Poznanie pracy pszczelarza. Ustalenie na poziomie intuicji czym jest prostokąt i kwadrat, dostrzeganie jego cech. Rozwijanie zainteresowania muzyką poważną.
Ad. 4. Wzmacnianie więzi emocjonalnych z ojcem, ćwiczenie słuchu fonematycznego, ćwiczenia grafomotoryczne. Nabywanie umiejętności konstruowania gier. Poznanie zjawiska powstawania wiatru, zapoznanie dzieci z różnymi właściwościami i nazwami wiatru, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków.
Ad. 5. Poznanie tradycji obchodzenia dnia Wszystkich Świętych i Zaduszek. Rozwijanie umiejętności operacyjnego myślenia, ustalenie równoliczności zbiorów. Zrozumienie , że wszystkie dzieci na całym świecie mają swoje prawa, w tym prawo do bycia kochanym, poznanie kultury innych narodów.