Historia przedszkola
Nasze przedszkole powstało w 1979 roku jako dar załogi POM dla z okazji Międzynarodowego Roku Dziecka .
Wybudowano je w samym centrum Tarnowca. Teren wokół przedszkola został ogrodzony i zagospodarowany na ogród przedszkolny. Przed nowo wybudowanym budynkiem posadzono kasztany i lipy. Przez trzydzieści lat istnienia placówki kasztanowce i lipy rosły i rozwijały się wraz z nią. Dzisiaj są pięknymi wysokimi drzewami.
Przedszkole usytuowane jest w piętrowym, wolnostojącym budynku, otoczone pięknym bogatym w zieleń ogrodem z placem zabaw dla dzieci. Jest placówką cztero – oddziałową, do której uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat. W bieżącym roku przedszkolu uczy się poprzez zabawę 100 dzieci. Przedszkole jest czynne od 6.00 do 16.30. Dysponuje czterema jasnymi salami , dostosowanymi do potrzeb dzieci łazienkami oraz przestronną szatnią. Niestety nie posiadamy sali gimnastycznej oraz stołówki , dlatego też każda grupa ćwiczy oraz je posiłki na swoich salach.
Dzieci korzystają z trzech posiłków dziennie :
- śniadanie
- obiad
- podwieczorek
Posiłki dostosowane są do zapotrzebowania kalorycznego małego dziecka, są smaczne i wartościowe
Pomieszczenia, w których przebywają dzieci są wyposażone w zabawki oraz pomoce dydaktyczne dostosowane do przedziału wiekowego przebywających w nich dzieci. W każdej sali zorganizowane są kąciki zainteresowań np. przyrodnicze, teatralne, czytelnicze i inne. Zgodnie z cyklicznością pór roku zmienia się także wystrój w pomieszczeniach naszego przedszkola.
Dyrektorem przedszkola jest mgr Joanna Tomasik. Organem prowadzącym jest Gmina Tarnów, a nadzór pedagogiczny sprawuje Delegatura Kuratorium Oświaty w Tarnowie .
W placówce zatrudniona jest wysoko wykwalifikowana i doświadczona kadra pedagogiczna, która czuwa nad bezpieczeństwem dzieci oraz tworzy klimat sprzyjający pełnemu i harmonijnemu rozwojowi wychowanków.
Dziecko w naszym Przedszkolu ma doskonałe warunki do kształtowania zainteresowań i zdobywania nowych umiejętności. Nowatorskie metody pracy, ciekawe i niekonwencjonalne formy działania uwzględniają prawo dziecka do indywidualnego traktowania, zabezpieczają potrzeby dzieci zdolnych, a także wymagających różnorodnych form terapii pedagogicznej.
Przedszkole w liczbach:
- liczba oddziałów: 4
- liczba sal: 4
- liczba wychowanków: 100
- liczba nauczycieli: 8
- personel pomocniczy : 11
.
|